Дагавор

ПУБЛІЧНЫ ДАГАВОР АБ АКАЗАННІ ПАСЛУГ ЭЛЕКТРАСУВЯЗІ

1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Дадзены Дагавор аб аказанні паслуг электрасувязі рэгулюе адносіны паміж Абанентам (і/або яго Карыстальнікам, уключаным ў Дадатак да Дагавора - Спіс Карыстальнікаў - які з'яўляецца неад'емнай часткай дагавора) і Аператарам па аказанні паслуг электрасувязі ў сетцы сувязі Аператара.

1.2. У гэтым Дагаворы выкарыстоўваюцца наступныя тэрміны і іх значэнні:

Аператар - Закрытае акцыянернае таварыства «Беларуская сетка тэлекамунікацый», якое ажыццяўляе дзейнасць па аказанні паслуг электрасувязі на падставе ліцэнзіі Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2009 г. №02140/1315, тэрмін дзеяння не абмежаваны.

Абанент - фізічная, юрыдычная асоба або індывідуальны прадпрымальнік, з якім заключаны Дагавор аб аказанні паслуг электрасувязі.

Карыстальнік - фізічная асоба, супрацоўнік Абанента-юрыдычнай асобы або індывідуальнага прадпрымальніка, за якім замацаваны асобны абаненцкі тэлефонны нумар сеткі Аператара.

Ліміт - сума грашовых сродкаў, устаноўленая Абанентам-юрыдычнай асобай, на разліковы перыяд (каляндарны месяц) у дачыненні да Карыстальніка, выплачваецца за кошт грашовых сродкаў Абанента-юрыдычнай асобы.

Паслугі сувязі - паслугі сотавай рухомай электрасувязі, а таксама дадатковыя паслугі.

Дагавор аб аказанні паслуг электрасувязі (далей - дагавор) - публічны дагавор, які складаецца з гэтага Дагавора i Дадатка да яго, і павінен быць прыняты Абанентам шляхам далучэння да яго ў цэлым.

Дадатак да Дагавора- устаноўленая Аператарам форма, якая змяшчае звесткі пра Абанента або Карыстальніка, а таксама пра тарыфны план і паслугі сувязі Абанента, выбраных на момант падпісання рэгістрацыйнай формы. Падпісанне кліентам рэгістрацыйнай формы выказвае безумоўную згоду кліента з умовамі дагавора і далучэнне да яго ў цэлым.

2. ПРАДМЕТ ДАГАВОРА

2.1. Аператар аказвае Абаненту і Карыстальніку (Карыстальнікам) паслугі сувязі згодна з выбраным Абанентам тарыфным планам, а Абанент і Карыстальнік (Карыстальнікі) абавязваюцца своечасова аплачваць паслугі па тарыфах, устаноўленых Аператарам. Пры гэтым дзейны тарыфны план Абанента на момант аказання паслуг з'яўляецца неад'емнай часткай гэтага Дагавора.

2.2. Паслугі сувязі прапаноўваюцца Абаненту і Карыстальніуц (Карыстальнікам) пры наяўнасці ў яго ўласнасці, валоданні альбо карыстанні тэрмінала (мабільнага тэлефоннага апарата, мадэма і г.д.), сертыфікаванага ў Нацыянальнай сістэме пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь.

2.3. Дагавор заключаецца шляхам падпісання Абанентам і Карыстальнікамі Дадатка да Дагавора, які з'яўляецца неад'емнай часткай дагавора. Дагавор уступае ў сілу з моманту падпісання Дадатка да Дагавора.

3. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ БАКОЎ:

3.1. Аператар абавязваецца:

3.1.1. Даць Абаненту і Карыстальніку (Карыстальнікам) пры заключэнні Дагавора неабходную і дакладную інфармацыю аб абраным Абанентам тарыфным плане, паслугах (у тым ліку пералік паслуг), тарыфах на іх, а таксама аб зоне пакрыцця сеткі.

3.1.2. Пасля падпісання Бакамі Дадатка да Дагавора, які сведчыць аб далучэнні да Дагавора i поўнай згодзе з яго ўмовамі, у тым ліку ўмовы па пені, яе памеры і парадку платы ў выпадку неналежнага выканання абавязацельстваў, здзейсніць падключэнне Абанента і Карыстальніка (Карыстальнікаў) да сеткі сувязі Аператара, выдаўшы пры неабходнасці ў карыстанне SIM-карту(ы) і абаненцкі(іі) нумар (а) на працягу 24 гадзін Абанентам - фізічным асобам, на працягу 48 гадзін - Абанентам-юрыдычным асобам і індывідуальным прадпрымальнікам.

3.1.3. Аказваць паслугі сувязі ў адпаведнасці з выбраным Абанентам і Карыстальнікамі тарыфным планам, тарыфамі на дадатковыя паслугі, а таксама Правіламі аказання паслуг Абаненту і Карыстальнікам пры знаходжанні апошняга ў зоне дзеяння сеткі сувязі Аператара.

3.1.4. Арганізаваць кансультаванне Абанента і Карыстальніка (Карыстальнікаў) па пытаннях карыстання паслугамі і разлікаў за гэтыя паслугі. Парадак і ўмовы ўказанага кансультавання вызначаюцца Аператарам.

3.1.5. Аператар паведамляе Абанента і Карыстальніка (Карыстальнікаў) аб усіх зменах, якія ўносяцца ў Дагавор аб аказанні паслуг электрасувязі і ў тарыфы, устаноўленыя тарыфным планам, шляхам размяшчэння адпаведнай інфармацыі ў сродках масавай інфармацыі, у глабальнай камп'ютэрнай сетцы Інтэрнэт, далей - сетка Інтэрнэт, на афіцыйным Інтэрнэт-сайце www.life.com.by або накіравання SMS-паведамлення, якое змяшчае тэкст змяненняў ці крыніцы інфармацыі пра іх. Аператар паведамляе Абанента Карыстальніка (Карыстальнікаў) пра ўсе змены, якія ўносяцца ў дагавор аб аказанні паслуг электрасувязі - не пазней чым за 15 дзён да ўнясення змяненняў, аб павышэнні тарыфаў, устаноўленых тарыфных планам - не пазней чым за 15 дзён да ўнясення змяненняў, аб зніжэнні тарыфаў, устаноўленых тарыфных планам - не пазней чым за 10 дзён да ўнясення змяненняў.

3.2. Аператар мае права:

3.2.1. Змяняць тарыфы на паслугі, паведаміўшы пра гэта Абаненту і Карыстальніку (Карыстальнікам) у адпаведнасці з п.3.1.5. гэтага Дагавора.

3.2.2. Прыпыніць аказанне паслуг, адключыўшы Абанента і/або Карыстальніка (Карыстальнікаў) ад сеткі, у выпадку парушэння ім абавязацельстваў па аплаце, падачы недакладных даных пра сябе. Аператар можа ўзнавіць аказанне паслуг пасля ліквідацыі Абанентам і/або Карыстальнікам (Карыстальнікамі) названых парушэнняў.

3.2.3. Прыпыніць аказанне паслуг па асобным абаненцкім нумары ў выпадку, калі сума папярэдняй аплаты за паслугі па дадзеным нумары, выдаткаваная Абанентам або Карыстальнікам паводле ўмоў тарыфнага плану.

3.2.4. У выпадку наяўнасці ў Абанента або Карыстальнікаў некалькіх абаненцкіх нумароў і ўтварэння запазычанасці па адным з іх, Аператар мае права спісаць грашовыя сродкі, атрыманыя для аплаты паслуг па іншых абаненцкіх нумарах, ці прыпыніць аказанне паслуг.

3.2.5. Аператар таксама мае права прыпыніць абслугоўванне Абанента і яго Карыстальнікаў ў сетцы Аператара ў наступных выпадках:

  • пры тэхнічных пашкоджаннях абсталявання кампаніі;
  • калі кампаніяй праводзяцца прафілактычныя работы;
  • у выпадку ўзнікнення ў кампаніі падстаў меркаваць, што кліентам здзяйсняецца правапарушэнне, якое наносіць шкоду кампаніі, трэцім асобам ці дзяржаве з выкарыстаннем каналаў сувязі і абсталявання кампаніі;
  • пры выкарыстанні кліентам мабільнага тэлефоннага апарата з незаконна змененым ідэнтыфікацыйным нумарам (IMEI);
  • пры выкарыстанні кліентам SIM-карты са змененым праграмным забеспячэннем.

3.2.6. Прыпыняць і спыняць аказанне паслуг электрасувязі Карыстальнікам паслуг электрасувязі, блакаваць пропуск трафіку тэлефаніі па IР-пратаколу ў выпадках, прадугледжаных актамі заканадаўства, у тым ліку якія рэгламентуюць працу сістэмы процідзеяння парушэнняў парадку пропуску трафіку на сетках электрасувязі.

3.2.7. Пры правядзенні мерапрыемстваў па папярэджанні, выяўленні і спыненні парушэнняў парадку пропуску трафіку на сваіх сетках электрасувязі запытваць тлумачэнні ад Абанента па пытаннях парушэння парадку выкарыстання выдадзенага яму абаненцкага нумара.

3.2.8. Аўтаматычна адкрываць доступ да паслуг сувязі, якія не ўваходзяць у дзеючы набор паслуг Абанента, папярэдне размясціўшы пра гэта паведамленне на афіцыйным сайце Аператара www.life.com.by.

3.2.9. Размяшчаць любую інфармацыю, якая дапамагае абслугоўванню Абанента і яго Карыстальнікаў, а таксама інфармацыю рэкламнага характару на інфармацыйных каналах Аператара - SMS, MMS, USSD, IVR і інш. Пры далучэнні да Дагавора, Абанент і яго Карыстальнікі тым самым выказваюць сваю згоду на атрыманне рэкламнай інфармацыі і іншай інфармацыі, якая распаўсюджваецца па сетках сувязі, у тым ліку і на любыя кантактныя нумары Абанента, а таксама з дапамогай электронных паведамленняў, адрасаваных на электронную паштовую скрыню Абанента і яго Карыстальнікаў ў мэтах і выпадках, калі неабходнасць такой згоды прадугледжана заканадаўствам.

3.2.10. Выкарыстоўваць створаныя ім базы дадзеных пра Абанентаў для ажыццяўлення даведачна-інфармацыйнага абслугоўвання, у тым ліку для падрыхтоўкі і распаўсюджавання даведачна-інфармацыйных выданняў рознымі спосабамі (друкаваным, на магнітных носьбітах і інш.). Для ажыццяўлення даведачна-інфармацыйнага абслугоўвання Аператар мае права выкарыстоўваць наступныя звесткі: прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку Абанента (Карыстальніка) фізічнай асобы, найменне (фірмовае найменне) Абанента-юрыдычнай асобы і абаненцкі нумар.

3.2.11. Ажыццяўляць аўдыёзапіс уваходных званкоў, якія паступаюць ў Кантакт-цэнтр кампаніі і відэа/аўдыёзапіс у цэнтрах абслугоўвання, а таксама абмежаваць у аднабаковым парадку доступ Абанента і яго Карыстальнікаў да Кантакт-цэнтру ў выпадках неаднаразовага звароту з яго абаненцкага нумара да спецыялістаў цэнтра па пытаннях, якія не адносяцца да дзейнасці кампаніі, і/або пры парушэнні Абанентам этычных норм і правіл адносін.

3.2.12. Замяніць абаненцкі нумар і/ці SIM-карту Абанента і/або яго Карыстальнікаў, калі гэта прадыктавана тэхнічнымі патрабаваннямі, праінфармаваўшы папярэдне Абанента за 30 дзён да замены;

3.2.13. Перашкаджаць распаўсюджванню электронных паведамленняў, прызначаных нявызначанаму колу асоб і накіраваных Абаненту і (або) Карыстальніку без іх папярэдняй згоды, якія не дазваляюць вызначыць адпраўнікоў гэтых паведамленняў, у тым ліку з прычыны ўказання ў іх неіснуючых або фальсіфікаваных адрасоў адпраўнікоў.

3.2.14. Уносіць іншыя змяненні ў дадзены Дагавор, паведаміўшы пра гэта Абаненту і яго Карыстальнікам у адпаведнасці з п.п. 3.1.5.

3.3. Абанент і Карыстальнік абавязваюцца:

3.3.1. Своечасова аплачваць паслугі ў адпаведнасці з раздзелам 4 "Разлікі за паслугі" дадзенага Дагавора. Самавольная перадача SIM-карты ў карыстанне трэцім асобам, яе страта не вызваляе Абанента і яго Карыстальнікаў ад абавязацельства выканання дадзенага Дагавора, у тым ліку ад аплаты аказаных паслуг;

3.3.2. У выпадку змены указаных у Дадатку да Дагавора дадзеных (пашпартных дадзеных) Абанента або Карыстальніка, апошнія абавязаны на працягу 5 (пяці) дзён пасля такіх змяненняў падаць Аператару новыя даныя ў пісьмовым выглядзе.

3.3.3. Азнаёміцца ??з правіламі карыстання паслугамі і тарыфамі на іх, зонай пакрыцця да пачатку спажывання паслуг у сетцы Аператара.

3.3.4. Неадкладна па тэлефоне паведаміць пра страту ці крадзеж SIM-карты. Пры гэтым Абанент і Карыстальнікі нясуць ўсе магчымыя выдаткі за паслугі сувязі да фактычнай рэгістрацыі звароту, які паступіў ад Абанента і/або Карыстальніка ў праграмна-апаратных сродках Аператара.

3.3.5. Самастойна адсочваць стан свайго балансу і своечасова аплачваць паслугі сувязі кампаніі ў адпаведнасці з дзеючымі Дагаворам, тарыфамі і спосабам аплаты, а таксама самастойна сачыць за зменамі і дапаўненнямі, якія ўносяцца ў тэкст Публічнага Дагавора, размешчанага на афіцыйным сайце кампаніі www.life.com.by. Акрамя таго, Абанент і Карыстальнік абавязаны самастойна сачыць за змяненнем тарыфаў і пералікам паслуг.

3.3.6. Не перадаваць SIM-карту трэцім асобам, а таксама не змяняць, не капіраваць ці не замяняць праграмнае забеспячэнне SIM-карты.

3.3.7. Не ажыццяўляць дзеянняў, якія спрыяюць распаўсюджванню электронных паведамленняў, прызначаных нявызначанаму колу асоб і дастаўленых Абаненту і (або) Карыстальніку без іх папярэдняй згоды, якія не дазваляюць вызначыць адпраўнікоў гэтых паведамленняў, у тым ліку з прычыны ўказання ў іх неіснуючых або фальсіфікаваных адрасоў адпраўнікоў.

3.3.8. Абанент (юрыдычная асоба, індывідуальны прадпрымальнік) абавязаны весці рэестр Карыстальнікаў ў прывязцы да кожнага абаненцкага нумара і па першым патрабаванні прадстаўляць такія звесткі Аператару.

3.4. Абанент і Карыстальнік маюць права:

3.4.1. Патрабаваць ад Аператара выканання абавязкаў па дадзеным Дагаворы.

3.4.2. Змяняць пералік паслуг, якімі, выкарыстоўваючы любы даступны канал абслугоўвання, уключаючы самастойныя. Ідэнтыфікацыя Абанента і Карыстальніка (Карыстальнікаў) робіцца па дадзеных дакумента пасведчання асобы ўладальніка кантракта, пры яго асабістай прысутнасці альбо пры прысутнасці даверанай асобы па даручэнні, аформленым ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку, ці па Паролі пры звароце ў Кантактны цэнтр Аператара. Пароль - гэта паслядоўнасць лічбаў ад 4 да 8, указаная Абанентам або Карыстальнікам, спосабам, прадугледжаным Аператарам. Усе дзеянні, здзейсненыя з выкарыстаннем Пароля, лічацца дасканалымі са згоды Абанента і/або Карыстальніка (Карыстальнікаў). Усе названыя змены ўступаюць у сілу не пазней за 24 (дваццаці чатырох) гадзін з моманту здзяйснення дзеянняў. Карыстацца ўсімі паслугамі сувязі ў адпаведнасці з зонай пакрыцця і тэхнічнымі магчымасцямі Аператара.

3.4.3. Звяртацца ў кампанію для атрымання інфармацыі, што датычыць выканання Дагавора.

3.4.4. Адмовіцца ад магчымасці атрымання інфармацыі рэкламнага характару пры дапамозе інфармацыйных каналаў Аператара, адным са спосабаў, прадугледжаных Аператарам, калі магчымасць такой адмовы прадугледжана заканадаўствам.

3.4.5. Змяняць лік Карыстальнікаў, а таксама памер іх ліміту, шляхам пiсьмовага паведамлення Аператара аб адпаведных зменах.

3.4.6. Патрабаваць выключэння звестак, указаных у падпункце 3.2.8. Дагавора з даведачна-інфармацыйных выданняў Аператара.

4. Разлікі за паслугі

4.1. Абаненты і Карыстальнікі, у залежнасці ад абранай Прапановы і спосабу яе аплаты ўносяць мінімальны авансавы плацёж пры падпісанні Дадатка да Дагавора, альбо аплачваюць кошт за паслугі сувязі па факце аказання паслуг. Пералік паслуг у роўмінгу залежыць таксама ад магчымасцяў Аператара роўмінгавага партнёра. Вызначэнне аб'ёму паслуг, аказаных Абаненту або Карыстальнікам Аператара, ажыццяўляецца на падставе паказчыкаў білінгавай сістэмы Аператара альбо абсталявання іншых Аператараў сувязі, у прыватнасці пры аказанні паслуг сувязі Абаненту ў роўмінгу.

4.2. Абанент здзяйсняе аплату за паслугі сувязі спосабамі, прадугледжанымі Аператарам у залежнасці ад формы аплаты паслуг па абраным тарыфным плане, а менавіта:

 - Наяўнымі грашовымі сродкамі на абаненцкі нумар тэлефона - на тарыфных планах, якія прадугледжваюць перадаплату паслуг - па меры неабходнасці папаўнення рахунку. Звесткі пра рэшту папярэдняй аплаты за паслугі сувязі могуць быць атрыманыя Абанентам і Карыстальнікам праз выкарыстанне самастойных каналаў абслугоўвання, пры запыце на *100#, альбо пры тэлефанаванні на кароткі нумар 900 унутры сеткі life:), а таксама пры звароце ў Кантактны цэнтр Аператара, альбо іншым прадугледжаным Аператарам спосабам. Авансавыя плацяжы, унесеныя Абанентам і Карыстальнікамі, выкарыстоўваюцца для аплаты паслуг па дадзеным Дагаворы па меры іх спажывання Абанентам і Карыстальнікам. На суму авансу (папярэдняй аплаты) працэнты не налічваюцца і не выплачваюцца;

- У безнаяўным парадку да 25 чысла, месяца, наступнага за разліковым на падставе рахункаў, выстаўленых Аператарам па тарыфных планах з формай аплаты паслугаў па факце або па меры неабходнасці папаўнення рахунку на тарыфных планах, якія прадугледжваюць перадаплату паслуг для Абанентаў-юрыдычных асоб. Для Абанентаў - юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, абслугоўваць як на ўмовах аплаты паслугаў па факце, так і па перадаплаце штомесяц, да 15 чысла месяца, наступнага за справаздачным, кампанія фарміруе рахункі, якія змяшчаюць усе віды налічэнняў за прадстаўленыя ў справаздачным месяцы паслугі сувязі, якія завяраюцца факсімільнай пячаткай кампаніі і подпісам упаўнаважанай асобы. Абавязак Абанента па аплаце паслуг лічыцца выкананым з даты паступлення адпаведных сум на разліковы рахунак Аператара. Грашовыя сродкі, што паступілі ад Абанента на разліковы рахунак Аператара, размяркоўваюцца роўнымі часткамі па кожным абаненцкім нумары, якія абслугоўваюцца па дадзеным Дагаворы, калі іншае не пазначана Абанентам. Пры гэтым Абаненту варта ўлічваць, што тэрмін пералічэння банкам грашовых сродкаў Абанента Аператару налічвае да 2 (двух) банкаўскіх дзён;

- Наяўнымі грашовымі сродкамі на абаненцкі нумар і ў безнаяўным парадку адначасова на тарыфных планах са змяшанай формай аплаты.

4.3. Абанент-юрыдычная асоба або індывідуальны прадпрымальнік можа замовіць дастаўку рахункаў адным з прапанаваных кампаніяй спосабаў, пры гэтым рахунак на суму да 1,00 (аднаго) рубля ўключна накіроўваецца Аператарам на электронны адрас Абанента, названы ў Дадатку да Дагавора, а на суму звыш 1,00 (аднаго) рубля накіроўваецца спосабам, названых у Дадатку да Дагавора.

4.4. Неатрыманне рахункаў у сувязі з несвоечасовым інфармаваннем Аператара аб змене рэквізітаў (змяненне адрасы паштовых адпраўленняў, адмова ад атрымання і іншае) не з'яўляецца прычынай для неаплаты аказаных паслуг. У гэтым выпадку Абаненту неабходна самастойна звярнуцца для атрымання рахункаў.

4.5. Інфармацыя пра суму налічэнняў за паслугі сувязі ў бягучым месяцы Абанента і/або яго Карыстальніка, якія паступілі ў сістэму разлікаў на момант запыту, можа быць атрымана самастойна пры дапамозе сістэм самаабслугоўвання Абанента і іншымі спосабамі, прадугледжанымі кампаніяй. З асаблівасцямі прадастаўлення дадзенай інфармацыі можна азнаёміцца ??на афіцыйным сайце кампаніі www.life.com.by

4.6. Аказанне паслуг без папярэдняй аплаты не з'яўляюцца падставай для невыканання Абанентам і/або Карыстальнікам абавязацельств па аплаце аказаных паслуг.

4.7. Пры пратэрміноўцы аплаты за аказаныя паслугі Аператар мае права спагнаць з Абанента і Карыстальніка пеню ў памеры 1 (аднаго) працэнта ад сумы запазычанасці за кожны дзень пратэрміноўкі.

4.8. Тарыфы за паслугі ўстанаўліваюцца Аператарам самастойна ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Інфармацыя пра тарыфы можа быць атрыманая Абанентам і Карыстальнікамі ў офісах Аператара, у яго прадстаўнікоў, апублікаваная ў сродках масавай інфармацыі альбо распаўсюджаная іншым спосабам паводле меркавання Аператара.

4.9. Калі Абанент і Карыстальнікі маюць перад Аператарам запазычанасць па аплаце паслуг сувязі паводле іншых Дагавароў на прадастаўленне паслуг сувязі, заключанымі з Аператарам, то Аператар мае права накіраваць паступленні ад Абанента або Карыстальніка па дадзеным Дагаворы, на пагашэнне запазычанасці Абанента, якая ўтварылася раней. Пры гэтым на асабісты рахунак Абанента залічваецца сума, якая засталася пасля пагашэння запазычанасці. Пра здзейсненае накіраванне грашовых сродкаў Аператар павінен паведаміць Абанента шляхам SMS-паведамлення.

5. ЯКАСЦЬ ПАСЛУГ СУВЯЗІ

5.1. Якасць сувязі ў зоне абслугоўвання Аператара адпавядае дзеючым у Рэспубліцы Беларусь тэхнічным нормам і ліцэнзіі Міністэрства сувязі Рэспублікі Беларусь на права ажыццяўлення дзейнасці ў галіне сувязі ад 23 лістапада 2009 г. №02140 / 1315, тэрмін дзеяння не абмежаваны. Аператар прадастаўляе паслугі сувязі кругласутачна, штодня, без перапынкаў, за выключэннем правядзення рамонтных і прафілактычных работ.

5.2. Пры прадастаўленні Аператарам штомесячнага пакета паслуг перадачы дадзеных у рамках адпаведнага тарыфнага плану, параметры якасці паслуг перадачы дадзеных забяспечваюцца на ўзроўні значэнняў, устаноўленых не ніжэй за:

а) Каэфіцыент даступнасці паслугі пакетнай перадачы даных - не больш за 5 працэнтаў;

б) Каэфіцыент часу ўстанаўлення злучэння пры перадачы дадзеных з камутацыяй пакетаў - не больш за 2 працэнты;

с) Каэфіцыент перапынення перадачы дадзеных - не больш за 5 адсоткаў.

5.3. Прапанаваная Абаненту і Карыстальнікам сувязь з прычыны натуральных умоў распаўсюджвання хваль можа пагаршацца, перапыняцца ці суправаджацца перашкодамі зблізку ці ўнутры будынкаў, у тунэлях, падвалах і іншых падземных збудаваннях, з-за лакальных асаблівасцяў рэльефу і забудоў, метэаралагічных умоў і іншых прычын.

5.4. Прапанаваная Абаненту і Карыстальніку сувязь у сілу канструктыўных асаблівасцяў сеткі залежыць ад якасці Аператараў мясцовых правадных тэлефонных ліній, абсталявання Аператараў міжнароднай і міжгародняй сувязі, якія знаходзяцца па-за кампетэнцыяй Аператара.

5.5. Аператар не нясе адказнасці за недахопы якасці паслуг сувязі, якія ўзніклі ў выніку выкарыстання Абанентам несертыфікаваных абаненцкіх прылад (далей ОАУ), альбо абсталявання, якое было зменена ці мадыфікавана без узгаднення з вытворцам абсталявання і Аператарам. Абавязак па пацвярджэнню сертыфікацыі ляжыць на Абаненце.

5.6. Адказнасць Аператара ў выніку істотнага парушэння сувязі, у тым ліку часовага зніжэння якасці сувязі і (або) адмовы абсталявання сеткі, надыходзіць толькі пры наяўнасці віны Аператара і не можа перавышаць суму, роўную памеру месячнай абаненцкай платы ці іншага абавязковага штомесячнага плацяжу, прапарцыянальна часу фактычнага прадастаўлення паслуг.

5.7. Абавязацельствамі, якія выключаюць адказнасць Аператара за невыкананне абавязацельстваў па дадзеным Дагаворы, з'яўляюцца абавязацельствы неадольнай моцы і іншыя, якія не залежаць ад Аператара, якія Аператар не мог ні прадбачыць, ні прадухіліць разумнымі мерамі. Аператар не нясе адказнасці за любыя страты і іншыя выдаткі, што надышлі з прычыны выкарыстання ці невыкарыстання Абанентам паслуг сувязі.

6. АДКАЗНАСЦЬ БАКОЎ

6.1. За невыкананне цi неналежнае выкананне Дагавора бакі нясуць адказнасць у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

6.2. Аператар не нясе адказнасці за любыя наступствы карыстання Абанентам і Карыстальнікам рухомай электрасувяззю.

6.3. Аператар не нясе адказнасці за часовыя збоі ў працы сеткі сувязі, якія ўзніклі ў выніку правядзення выпрабаванняў, мантажу, абнаўлення і тэхнічнага абслугоўвання абсталявання.

6.4. У выпадку сістэматычнага вяртання выстаўляемых Абаненту і/або Карыстальніку рахункаў у адрас Аператара і непаведамлення Абанентам і Карыстальнікам іншага адраса дастаўкі рахункаў, Аператар мае права спыніць дастаўку рахункаў Абаненту. Пры гэтым Аператар не нясе адказнасці за наступствы неаплаты аказваемых паслуг Абанентам.

6.5. У выпадку любых умяшанняў ў SIM-карту Абанента (і/або Карыстальніка) і (або) яе праграмнае забеспячэнне, у выніку чаго SIM-карта і (або) яе праграмнае забеспячэнне былі нейкім чынам зменены, дапоўнены, скапіраваны (кланаваны), а таксама ў выпадку выкарыстання вынікаў гэтай дзейнасці Абанент і/або Карыстальнік пакрывае страты Аператару, нанесеныя ў выніку такіх дзеянняў, а таксама выплачвае Аператару штраф у памеры дзвюх базавых велічынь.

7. ДАДАТКОВЫЯ УМОВЫ

7.1. У выпадку страты, крадзяжу і іншых выпадках адсутнасці ў Абанента і/або Карыстальніка ОАУ (SIM-карты) Абанент і/або Карыстальнік самастойна выконвае ўсе абавязацельствы па аплаце паслуг. Вусны зварот Абанента і/або Карыстальніка ў Кантакт-цэнтр Аператара неабходна пацвердзіць у пісьмовай форме на працягу 24 гадзін.

7.2. У выпадку парушэння правілаў эксплуатацыі абсталявання, атрыманага і/ці набытага Абанентам і/або Карыстальнікам ў адпаведнасцi з гэтым Дагаворам, што прывяло да яго тэхнічнай няспраўнасці, а таксама ў выпадку яго неналежнага захоўвання, якое прывяло да страты альбо да яго крадзяжу, замена абсталявання за кошт сродкаў ЗАТ "БеСТ" не здзяйсняецца, і Абанент і/або Карыстальнік нясе ў поўным аб'ёме прынятыя на сябе абавязацельствы.

7.3. Замена SIM-карты пасля яе страты, поўнай або частковай блакіроўкі аплачваецца ў памеры, устаноўленым Аператарам.

7.4. Аператар не нясе адказнасці за некарэктную працу абсталявання ў выпадку выкарыстання Абанентам і/або Карыстальнікам неліцэнзійных аперацыйных сістэм, у тым ліку іншага праграмнага забеспячэння, якое можа ўплываць на працаздольнасць абсталявання і праграмнага асяроддзя ў цэлым. Спіс сумяшчальных ліцэнзійных аперацыйных сістэм на ўпакоўцы абсталявання, і/або ў інструкцыі да яго.

7.5. Спрэчкі паміж бакамі разглядаюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

7.6. Абанент і/або Карыстальнік не мае права перадаваць свае правы і абавязкі па Дагаворы трэцім асобам без пісьмовай згоды Аператара. Пераафармленне Дагавора на трэцюю асобу здзяйсняецца ў адпаведнасці з дзеючымі на момант аказання паслугі пераафармлення працэдурамі і тарыфамі.

7.7. Абанент і/або Карыстальнік гарантуе, што ўсе ўказаныя ім звесткі і данныя з'яўляюцца дакладнымі.

7.8. Усе звароты Абанентаў і/або Карыстальнікаў разглядаюцца ў адпаведнасці з Законам «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў".

8. ТЭРМІН ДЗЕЯННЯ ДАГАВОРА

8.1. Дагавор з'яўляецца публічным, уступае ў сілу з моманту далучэння да яго шляхам падпісання Дадатка і заключаецца на нявызначаны тэрмін. Па пагадненні бакоў можа быць заключаны тэрміновы дагавор.

8.2. Абанент і/або Карыстальнік мае права па сваёй ініцыятыве скасаваць дадзены Дагавор, здзейсніўшы ўсе разлікі з Аператарам (пагасіць запазычанасць) і падаўшы адпаведную заяву, не пазней чым за 10 (дзесяць) працоўных дзён да дня скасавання дагавора, а па Дагаворах з абавязацельствамі не пазней чым за 30 (трыццаць) рабочых дзён.

8.2.1. У выпадку скасавання Дагавора па ініцыятыве Абанента і/або Карыстальніка на працягу 90 дзён з моманту заключэння Дагавора, Абанент і/або Карыстальнік пакрывае Аператару панесеныя выдаткі па падлучэнні Абанента і/або Карыстальніка да сеткі сувязі Аператара і актывацыі абаненцкага нумара, якія з'яўляюцца платай пры скасаванні дагавора згодна з устаноўленым тарыфам, які дзейнічае на момант падачы Абанентам і/або Карыстальнікам заявы Аператару аб скасаванні дагавора аказання паслуг электрасувязі.

8.3. Падача Абанентам і Карыстальнікам Аператару-рэцыпіенту заявы на аказанне паслуг сотавай рухомай электрасувязі і паслугі пераносу абаненцкага нумара (нумароў) сотавай рухомай электрасувязі цягне за сабой спыненне ўзаемных абавязацельстваў па пераносу нумара (нумарах), за выключэннем абавязацельстваў па аплаце, і ўзаемныя абавязацельствы па пераносу нумара (нумарах), за выключэннем абавязацельстваў па аплаце, лічацца спыненымі з моманту атрымання Аператарам-рэцыпіентам пацверджання магчымасці пераносу абаненцкага нумара (нумароў) з базы дадзеных нумароў, якія былі перенесены.

8.4. Аператар электрасувязі мае права прыпыніць аказанне паслуг сотавай рухомай электрасувязі ў выпадку невыканання абанентам яго абавязацельстваў, устаноўленых Дагаворам аб аказанні паслуг сотавай рухомай электрасувязі, а таксама актамі заканадаўства.

8.5. Аператар электрасувязі абавязаны паведаміць Абаненту пра намер прыпыніць аказанне паслуг сотавай рухомай электрасувязі з указаннем даты прыпынення аказання паслуг і сваім праве ў аднабаковым парадку скасаваць Дагавор у выпадку не ліквідацыі такога парушэння.

8.6. Дагавор лічыцца скасаваным у аднабаковым парадку, калі па заканчэнні 90 (дзевяноста) дзён з даты прыпынення аказання паслуг сотавай рухомай электрасувязі Абанентам і/або Карыстальнікам ня ліквідавана парушэнне (не выконваюцца ўмовы Дагавора і (або) патрабаванні актаў заканадаўства), якое паслужыла падставай для такога прыпынення. Пры гэтым тэрміны ўнясення плацяжоў і іх памеры Абанент і/або Карыстальнік абавязаны адсочваць самастойна, выкарыстоўваючы ўсе каналы сувязі, прапанаваныя Аператарам: афіцыйны сайт http://www.life.com.by, Кантакт-цэнтр, SMS-паведамленні і іншыя.

8.7. Пры скасаванні Дагавора Абаненту і/або Карыстальніку па яго звароце вяртаецца розніца паміж аплачанай ім па дадзеным Дагаворы сумай і коштам аказаных Аператарам паслуг. Вяртанне грашовых сродкаў у якасці канчатковага ўзаемаразліку з Абанентам і/або Карыстальнікам пры скасаванні здзяйсняецца шляхам, названым Абанентам і/або Карыстальнікам на працягу 30 (трыццаці) каляндарных дзён пасля скасавання Дагавора. Пры гэтым ўсе выдаткі па вяртанні сродкаў здзяйсняюцца за кошт Абанента і або Карыстальніка.

8.8. Пры скасаванні Дагавора ўсе аднаразовыя ўзносы за паслугі сувязі: падключэнне, выбар нумара, змена тарыфнага плану і г.д. не вяртаюцца. Бонусы і зніжкі, прапанаваныя кампаніяй Абаненту і/або Карыстальніку ў рамках рэкламных акцый, у грашовым эквіваленце не выплачваюцца, калi iншае не агаворана Парадкам аказання паслуг па тарыфным плане/прапанове, выбраным Абанентам і/або Карыстальнікам.

8.9. Пры скасаванні дадзенага Дагавора Аператар адключае Абаненцкі нумар ад сеткі Аператара.

8.10. З моманту скасавання дадзенага Дагавора абавязацельствы Бакоў лічацца спыненымі за выключэннем абавязкаў Абанента і/або Карыстальніка, якія звязаны з аплатай аказаных, але не аплочаных на гэты момант паслуг.